Gabinet Trychologiczny Gdynia

Powstania Styczniowego 22/2
81-519 Gdynia
tel: 58 506 64 88

Clinica CosmetologicaNadmierne wypadanie włosów oraz łysienie to poważne dolegliwości, które wymagają profesjonalnego leczenia. O problemie mówi się, gdy każdego dnia wypada więcej niż 100 włosów. Przyczyny takiego stanu mogą być przeróżne, a precyzyjna diagnostyka pozwala na ich lepsze określenie, a dzięki temu – wdrożenie skutecznego leczenia.

Trycholog Gdynia – w tym miejscu dysponujemy najnowocześniejszymi metodami badań, jak i leczenia wypadania włosów. Zespół najlepszych specjalistów ma tu do dyspozycji najbardziej innowacyjne zabiegi dostępne na rynku. Wszystko po to, aby pomagać pacjentom.

Przyczyny wypadania włosów

Istnieje bardzo wiele zróżnicowanych przyczyn nadmiernej utraty włosów, a ich określenie ma fundamentalne znaczenie dla skutecznego leczenia. Bardzo często czynniki te łączą się lub na przykład jeden z czynników wzmacnia skutki innej dolegliwości. Wśród najczęstszych przyczyn można wymienić:

• choroby skóry głowy: np. grzybica skóry głowy, łojotokowe zapalenie skóry głowy, łupież, łuszczyca, atopowe zapalenie skóry głowy,
  • łysienie plackowate: jest to choroba o podłożu autoimmunologicznym,
  • łysienie androgenowe: łysienie o podłożu genetycznym,
  • łysienie bliznowaciejące: jest to choroba, w której mieszki włosowe zastępowane są tkanką włóknistą i kolagenem,
  • zaburzenia gospodarki hormonalnej: zaliczyć tu można choroby tarczycy, przyjmowanie leków hormonalnych, ale też wahania hormonów w okresie dojrzewania i menopauzy,
  • przyjmowanie niektórych leków: w szczególności chemioterapia,
  • uboga dieta: dieta uboga w witaminy, mikroelementy oraz makroelementy może spowodować wzmożone wypadanie włosów,
  • nagła utrata masy ciała,
  • niedobory witamin i minerałów,
  • zatrucia metalami ciężkimi,
  • ogólne osłabienie organizmu,
  • stres,
  • nieodpowiednia pielęgnacja włosów,
  • palenie papierosów.

Przyczyny wypadania włosów mogą być ściśle powiązane z innymi chorobami. Gabinet trychologiczny w Gdyni ściśle współpracuje z Clinica Dermatologica, Clinica Cosmetologica oraz Centrum Zdrowia Lifemedica, dzięki czemu w razie potrzeby istnieje możliwość pokierowania pacjenta na dalsze konsultacje z odpowiednimi specjalistami.

Po pierwsze, kompleksowa diagnostyka

Naszym celem jest skuteczna walka z utratą włosów u źródła problemu. Pierwszym krokiem do skutecznego leczenia jest określenie przyczyn łysienia. W tym celu stworzyliśmy kompleksowy program diagnostyki. Podczas pierwszej wizyty kosmetolog trycholog (specjalista od włosów i skóry głowy) przeprowadza z pacjentem szczegółowy wywiad, a następnie przeprowadza dwa badania:

• Trichoskopia: podczas badania za pomocą dermatoskopu, na dużym powiększeniu ogląda się skórę włosów oraz same włosy. Ponadto kosmetolog wykonuje zdjęcia, które następnie wysyłane są do laboratorium,
  • Trichogram: jest to badanie, którego celem jest analiza cebulek oraz struktury łodyg. Polega ono na pobraniu około 50 – 100 próbek włosów wraz z cebulkami, które następnie wysyłane są do laboratorium i tam poddane zostają analizie.

Na pierwszej wizycie pacjent może też zostać poproszony o wykonanie badań krwi. Po około miesiącu otrzymujemy wyniki Trichoskopii i Trichogramu z laboratorium. Wraz z nimi pacjent udaje się na drugą wizytę, podczas której na podstawie badań trycholog ustala plan kuracji. W razie potrzeby może skierować pacjenta na konsultacje z dermatologiem trychologiem lub innym specjalistą, jak np. endokrynolog.

Po drugie, nowoczesne leczenie

Po szczegółowej diagnostyce, którą umożliwiają badania Trichoskopii oraz Trichogram, można wdrożyć indywidualnie dobraną kurację. Trychologia Gdynia to nowoczesne zabiegi, dzięki którym zwalczyć można wzmożone wypadanie włosów oraz łysienie, wynikające z różnych przyczyn.

Mezoterapia

Świetne efekty otrzymuje się za pomocą mezoterapii. Jest to grupa zabiegów, podczas których za pomocą różnych metod podaje się substancje aktywne do głębszych warstw skóry. W przypadku problemów z wypadaniem włosów najczęściej są to specjalnie dobrane koktajle odżywcze lub osocze bogatopłytkowe.

Jeżeli trycholog zdecyduje się na wykorzystanie osocza bogatopłytkowego, na początku wizyty pobierze od pacjenta krew. Następnie jest ona odwirowywana, co pozwala na uzyskanie osocza. Zostaje ono podane podczas mezoterapii igłowej, bezigłowej lub mikroigłowej. Stosowanie osocza jest bezpieczne, bezbolesne, a co najważniejsze – daje świetne efekty.

Doskonałe rezultaty daje również stosowanie kortykosteroidu. Podaje się go podczas mezoterapii igłowej, zabiegów Dermapen/Mezopen lub Dermojet. Substancja ta sprawdza się szczególnie w przypadkach łysienia plackowatego oraz w niektórych przypadkach łysienia bliznowaciejącego.

Mezoterapia igłowa Gdynia

Mezoterapia igłowa to najbardziej tradycyjna metoda podawania składników aktywnych do głębszych warstw skóry. Do jej wykonania wykorzystuje się kaniulę – specjalną igłę. Najczęściej wykonuje się kilka wkłuć, miejsce przy miejsce. Przed zabiegiem można miejscowo znieczulić skórę. Najczęściej wykonuję się serię od 4 do 8 zabiegów, co 7 dni.

Dermapen / Mezopen - mezoterapia mikroigłowa

Do wykonania zabiegów Dermapen/Mezopen wykorzystuje się urządzenie przypominające długopis. Jego głowica pokryta jest mikroigłami, za pomocą których wprowadza się do skóry odpowiednie substancje.

Dermapen/Mezopen to nowoczesne urządzenie, które umożliwia na wykonanie nawet 80 tysięcy nakłuć w ciągu minuty. Głębokość działania można regulować, co pomaga dostosować zabieg do indywidualnych potrzeb.

Zabiegi są bezpieczne i bezbolesne. Dla uzyskania najlepszych efektów wykonuje się 8 powtórzeń co około 7 dni.

Dermojet - mezoterapia bezigłowa

Mezoterapię bezigłową umożliwia innowacyjne urządzenie Dermojet. Najpierw pobiera ono odpowiednią dawkę substancji czynnej i podaje ją do skóry. Cały zabieg jest bezbolesny, szybki, skuteczny i bezpieczny.

Karboksyterapia

Karboksyterapia polega na wstrzyknięciu podskórnie lub śródskórnie dwutlenku węgla za pomocą sprzętu Reology2. W efekcie zabiegu rozszerzają się naczynka, a komórki ulegają odnowie. W dłuższej perspektywie powstają nowe naczynka krwionośne, a skóra zostaje zregenerowana.

Najczęściej niezbędne jest wykonanie serii 4 – 8 zabiegów, co około tydzień. Często łączy się Karboksyterapię z innymi metodami.

Kriomasaż Cryo-S

Kriomasaż Cryo-S to zabieg, którego działanie polega na obniżaniu temperatury skóry głowy za pomocą podtlenki azotu. Działanie zimnem skutkuje pobudzeniem odnowy biologicznej, a także poprawia krążenie krwi i limfy. Zabieg ten doskonale sprawdza się szczególnie w walce z łysieniem plackowatym.

Dr.CYJ Hair Filler

Dr.Cyj Hair Filler to inaczej mówiąc Peptydowa Terapia Włosów. Zabieg polega na podaniu specjalnego koktajlu odżywczego podczas iniekcji. Podawana substancja bazuje na działaniu siedmiu peptydów, które połączono z kwasem hialuronowym. Najczęściej wykonuje się 4 zabiegi co 2 tygodnie, a następnie zabieg przypominający około 6 miesięcy później.

Terapia UVA/UVB/PUVA

W walce z nadmierną utratą włosów można wykorzystać również działanie promieniowania UV. Przed zabiegiem pacjentowi podaje się psoraleny, które uwrażliwiają na działanie światła. Następnie obszar zabiegowy naświetlany jest promieniami UVA i UVB.

Najczęściej konieczne są 3 wizyty w tygodniu, które mają miejsce przez 6 tygodni, do nawet kilku miesięcy.

Jak przygotować się do pierwszej wizyty?

Pierwsza wizyta ma charakter konsultacji, podczas której kosmetolog trycholog przeprowadza szczegółowy wywiad z pacjentem, a także wykonuje dwa badania – Trichogram oraz Trichoskopię. W związku z tym, trzy dni wcześniej nie można myć włosów. Bezpośrednio przed badaniami wystarczy nie poddawać skóry głowy intensywnym zabiegom, jak farbowanie i trwała ondulacja. Jeżeli podczas jednej z kolejnych wizyt odbędzie się zabieg, do którego trzeba będzie się przygotować, kosmetolog udzieli takich informacji.

Kiedy zdecydować się na leczenie?

Wskazaniem do odwiedzenia gabinetu trychologa jest wzmożone wypadanie włosów oraz łysienie. Taki specjalista jest również w stanie walczyć z takimi problemami, jak między innymi:

• łysienie polekowe,
  • łysienie androgenowe,
  • łysienie bliznowaciejące,
  • łysienie plackowate,
  • łupież,
  • łojotokowe zapalenie skóry głowy,
  • atopowe zapalenie skóry głowy,
  • grzybica skóry głowy,
  • łuszczyca skóry głowy.

Są to dolegliwości, które bezpośrednio lub pośrednio powodują wypadanie włosów.

Przeciwwskazania do wykonywania zabiegów

Nie ma przeciwwskazań do zabiegów diagnostycznych – Trychologii i Trichoskopii. Wykonuje się je podczas pierwszej wizyty w celu ustalenia dalszego planu kuracji. Po otrzymaniu raportu z laboratorium, pacjent ponownie spotyka się na konsultacji, aby omówić dalszą terapię. Wówczas brane są pod uwagę ewentualne przeciwwskazania i indywidualnie dobrany zostaje najlepszy zabieg.

Trycholog Gdynia - opinie

• Aleksandra
    Polecam każdemu, kto ma problem z wypadaniem włosów i chce skorzystać z wiedzy specjalisty, jakim jest trycholog. Gdynia to była placówka, w której najpierw robiłam diagnostykę, a potem zabiegi z osoczem. Jestem zachwycona efektami, zabiegi nie były bolesne ani nieprzyjemne. Dla mnie to same zalety!
    Aleksandra
  • Marta
    Nie ma lepszego sposobu na wypadanie włosów! Każdemu, kto ma problem z wypadającymi włosami poleciłabym wizytę w tym gabinecie. Już na początku zaskoczyły mnie tak szczegółowe badania, nigdy wcześniej nie słyszałam o nich. Po analizie tych badań i analizie wyników krwi pani ustaliła plan leczenia. Wyjaśniła, jak zabieg będzie najlepszy, ile razy i jak często trzeba będzie go wykonać. Opowiedziała też o efektach, jakich mogę się spodziewać, ale w moim wypadku efekty przerosły oczekiwania
    Marta